پنج ستون برند چیست ؟

ستونهای برند، ارزشهای اصلی هستند که هویت برند را هدایت و نشان میدهند. آنها پایهای برای تمام ارتباطات برند فراهم میکنند و به اطمینان حاصل میکنند که هر کاری که برند انجام میدهد با مأموریت و پیام کلی آن سازگار است. معمولاً سه تا پنج رکن برند وجود دارد که اغلب به عنوان بخشی از استراتژی برند یادداشت می شوند زمانی که ستونهای برند تعیین شدند، باید به عنوان یک معیار سنجش برای تمامی ارتباطات برند استفاده شوند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز با ارزشهای اصلی برند همسو است. ستون های برند می تواند هم برای مشاغل کوچک و هم برای شرکت های بزرگ مفید باشد. برای کسبوکارهای کوچک، داشتن مجموعهای از ستونهای برند میتواند نقش قطب نما و راهنمای شرکت در هنگام توسعه هویت برند را ایفا کند و برای کسبوکارهای بزرگتر، ستونهای برند میتوانند به حفظ ثبات و انسجام برند در تمامی ارتباطات آن کمک کنند. در ادامه به معرفی پنج ستون برند خواهیم پرداخت پنج ستون برند
- هدف (Purpose)
هدف برند همه چیز در مورد چرایی وجود برند است. هدف فراتر از کسب درآمد ساده است - دلیل وجودی برند است. به شما می گوید - ماموریت برند چیست؟ هدف آن رسیدن به چه چیزی است؟ چند سوال، باید بپرسید تا هدف یک برند را پیدا کنید 1- برند می خواهد چه تغییری در جهان ببیند؟ 2- این برند چه معنایی دارد؟ 3- ارزش های برند چیست؟ 4- پیشنهاد فروش منحصر به فرد برند (USP) چیست؟
- ادراک (Perception)
رکن ادراک برند همه چیز در مورد نحوه درک برند توسط مشتریان و مخاطبان هدف است. به شما می گوید: مردم در مورد برند چه فکر می کنند؟ عملکرد برند در برابر رقبا چقدر است؟ مردم چه ارتباطاتی با برند دارند؟ چند سوال، باید بپرسید تا درک یک برند را پیدا کنید 1- نظر مردم درباره شرکت شما چیست؟ 2- آیا می خواهید اینگونه دیده شوید؟ 3- منشأ درک نادرست مشتریان چیست؟ 4- آیا موقعیت یابی برند شما به طور موثری ابلاغ می شود؟ 5- برند شما برای حل مشکلات یا رویارویی با چالش ها چه می کند؟ 6- شرکت شما در چشم مشتریان چگونه در مقایسه با رقبا قرار میگیرد؟
- موقعیت یابی(Positioning)
موقعیت یابی برند همه چیز درباره جایی است که برند نسبت به رقبای خود قرارمی گیرند. جایگاه یابی به شما خواهد گفت: برند چگونه خود را در بازار قرار می دهد؟ مخاطبان هدف برند چیست؟ پیام های کلیدی برند چیست؟ چند سوال، شما باید بپرسید تا موقعیت یک برند را پیدا کنید 1- مشتری ایده آل شما کیست؟ 2- آنها در دسته بندی شما به دنبال چه هستند؟ 3- آیا مخاطبان هدف شما برای برند و اهداف آینده شما مناسب هستند یا باید در افرادی که می خواهید به آنها برسید تجدید نظر کنید؟ 4- آیا پیام های فعلی شما برای بازار هدف شما جذاب است؟ آیا نیاز به بروزرسانی دارد؟ 5- در یک نگاه، چگونه از بقیه بهتر هستید؟ 6- پنج سال دیگر خودتان را کجا می بینید؟ و بعد از ده سال چطور ؟
- ارتقاء(Promotion)
تبلیغات برند همه چیز در مورد نحوه ارتباط برند با مشتریان و مخاطبان هدف است. به شما می گوید: برند از چه کانال هایی برای دستیابی به مشتریان خود استفاده می کند؟ برند از چه لحنی در ارتباطات خود استفاده می کند؟ پیام های کلیدی برند چیست؟ چند سوال، باید بپرسید تا بتوانید تبلیغ یک برند را پیدا کنید 1- دوست دارید مردم در مورد برند شما چگونه فکر کنند؟ 2- چه احساسی می خواهید آنها داشته باشند؟ 3- کمپین بازاریابی فعلی شما چقدر خوب کار می کند؟ 4- مردم چقدر برند شما را می شناسند؟ 5- برند شما در حال حاضر چگونه تبلیغ می شود؟ 6- چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنید؟ 7- مشتریان چگونه کسب و کار شما را کشف می کنند؟ 8- برای بهتر دیده شدن برند شما چه فعالیتهایی باید انجام شود وچگونه به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنیم؟ قبل از اینکه بخواهید سفیران برند را انتخاب کنید، حتما از خود بپرسید که آیا آنها انتخاب مناسبی برای شرکت شما هستند یا خیر.
- شخصیت(Personality)
شخصیت برند همه چیز در مورد صدای برند و نحوه ارتباط آن با مشتریان و مخاطبان هدف است. به شما خواهد گفت - لحن صدای برند چیست؟ برند چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می کند؟ پیام های کلیدی برند چیست؟ چند سوال، باید بپرسید تا شخصیت یک برند را پیدا کنید 1- ارزش های اصلی برند چیست؟ 2- لحن صدای برند چیست؟ 3- اگر برند شما یک شخص بود، آن شخص را چگونه توصیف می کردید؟ شخصی بیهوده، شوخ طبع ، بازیگوش، دانشگاهی ویا ...؟ 4- چگونه می توانید فرهنگ شرکت خود را توصیف کنید؟ 5- چگونه می توانید برند خود را در رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها بیشتر قابل مشاهده کنید؟ 6- چگونه شخصیت رقبای خود را توصیف می کنید؟ 7- چگونه می توانید خود را از رقبا متمایز کنید؟ 8- آیا شخصیت شما با آنچه هستید و جایی که می خواهید باشید مناسب است؟

تفاوت بین برندسازی و بازاریابی چیست؟
بیشتر بدانید
پنج ستون برند چیست ؟
بیشتر بدانید