آرکیتایپ های برند

آرکتایپ‌های برند (Brand Archetypes)

    کهن الگو ها یا آرکیتایپ ها آن دسته از الگو های مشترکی هستند که در طول تاریخ در خودآگاه بشر دیروز شکل گرفته، و سپس سینه به سینه، نسل به نسل، در ناخودآگاه بشر امروز منتقل شده است. می توان آنها را الگوهای پیش فرض بشر امروز دانست و یا آنها را به عنوان یک موهبت جمعی، الگوی جمعی، و یا ابزار جمعی، در نظر گرفت که از نیاکان بشر به یادگار به او رسیده است. کهن الگوها در واقع ساختارهای عمیق درون روان و ساختارهای اجتماعی هستند. می توان به کهن الگوها به عنوان ظرفیت های رشد، نیروهای درونی، و راهنمایانی نگریست که همیشه در دسترس فرد قرار دارند.

    برندها برای ایجاد اصالت، وفاداری و اعتماد، باید با مخاطبان خود به شیوه‌ای عمیق و معنادار ارتباط برقرار کنند. کهن‌الگوهای برند، چارچوبی مبتنی بر روانشناسی انسان ارائه می‌دهند تا به شرکت شما در ایجاد یک رابطه ارزشمند و ارزشمند کمک کنند.

 چه کسی کهن‌الگوها را مطرح  کرد؟

 در سال ۱۹۱۹، کارل یونگ، روانشناس سوئیسی، مجموعه‌ای از کهن‌الگوهای شخصیتی رایج را توسعه داد. یونگ معتقد بود که این‌ها ذاتی و ارثی هستند و تصویری از یک فرد را نشان می‌دهند که فراتر از زبان، فرهنگ و زمان است. به عنوان افراد، همه ما ذاتاً می‌توانیم کهن‌الگوها را تشخیص دهیم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. آن‌ها در تأثیرگذاری بر رفتار ما در سطح ناخودآگاه نقش دارند و منجر به الگوهای رفتاری، خواسته‌ها، ارزش‌ها و انگیزه‌های معمول می‌شوند که همگی توسط یک هدف غالب هدایت می‌شوند.

در ادامه مقاله کاملی در باره این کهن الگو ها به همراه ویژگی ها و مثال های از آنها جهت دانلود در سایت قرار داده شده است شما می توانید مقاله کامل را از اینجا دانلود کنید

نویسنده: سیدمحمدسعید حسینی

تاریخ: 1404/08/25

آرکیتایپ های برند
بیشتر بدانید
تفاوت بین برندسازی و بازاریابی چیست؟
بیشتر بدانید
پنج ستون برند چیست ؟
بیشتر بدانید