5 روش ساخت برند قدرتمند

ساخت برند قدرتمند بیش از ایجاد یک لوگوی عالی است. شرکت هایی با برندهای قوی ، وفاداری و درآمد مشتری را به همراه دارند و در عین حال خود را از رقبا در بازار متمایز می کنند. با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارهایی سعی می کنند خود را تثبیت کنند، وقت گذاشتن برای تعریف و ساخت برند خودتان ، می تواند مزیت رقابتی قابل توجهی به شما بدهد. بیایید به پنج راه ایجاد قدرت برند برای خود نگاه کنیم تا به شما کمک کند در بازار برجسته شوید و وفاداری مشتری را افزایش دهید.
- تحقیقات بازار موثر انجام دهید
وقتی صحبت از تحقیق می شود، هر چه بیشتر انجام دهید، ارزش بیشتری دریافت خواهید کرد. پاسخ به سوالات زیر شما را تشویق می کند تا برند خود را بهتر درک کنید و به شما کمک می کند معیارهایی برای اندازه گیری رشد تعیین کنید.
- آیا مشتریان از برند شما آگاه هستند؟
- بازار را چگونه درک می کنید؟
- مشتریان برند شما را در مقایسه با دیگران چگونه می بینند؟
- مردم چه ویژگی هایی را با برند شما مرتبط می کنند؟
علاوه بر این، انجام تحلیل رقابتی به شما این امکان را می دهد که بر رقبای خود نظارت داشته باشید که چگونه تجارت می کنند، از جمله اینکه چگونه با مشتریان خود صحبت می کنند، چقدر برای محصولات و خدمات خود هزینه می گیرند و از چه تاکتیک های بازاریابی برای تبلیغ محصولات، خدمات و برند کلی خود استفاده می کنند. تحقیقات بازار موثر به شما کمک می کند ارزش پیشنهادی منحصر به فرد برند خود را شناسایی کنید و مشخص کنید که چه چیزی محصولات و خدمات شما را از رقبای شما متمایز می کند. شما همچنین می توانید تعیین کنید که رقبای شما چه کاری را به درستی انجام می دهند و در کدام فرصت هایی که شناسایی کردید و در آن بازار مزیت دارید ، کوتاهی می کنند. در نهایت، خواندن نظرات مشتریان رقبا به شما کمک میکند تا بدانید چه چیزی در محصولات یا خدمات آنها وجود ندارد و میتوانید آن را به برند خود اضافه کنید تا آن را به بازار عرضه کنید.
- روی یک ارزش ویژه پیشنهادی تمرکز کنید
برند شما یک وعده به مشتریان شماست، بنابراین باید ارزش منحصر به فردی را منتقل کند که برجسته باشد. به این فکر کنید که چرا مشتریان شما محصولات یا خدمات شما را نسبت به رقبای شما انتخاب می کنند. از خودتان بپرسید:
- چه مشکلی از مشتریان شما حل می کند؟
- چه سودی برای آنها دارد؟
- چه ویژگی هایی برند شما را از رقبای خود متمایز می کند؟
ارزش پیشنهادی یکی از مهم ترین عوامل تبدیل است و می تواند باعث شکست مشتری یا سرمایه گذاری بر روی برند شما شود. بنابراین، ایجاد یک ارزش پیشنهادی که به طور دقیق نشان دهنده محصولات و خدمات شما باشد و به وضوح نشان دهد که چرا برند شما بهترین انتخاب است، ضروری است. یک ارزش ویژه پیشنهادی برای درک تجربه مشتری بسیار مهم است. یک پیشنهاد ارزش عالی، برند شما را از رقبا متمایز می کند، محصول یا خدمات شما را با نیازهای مخاطب هدف شما هماهنگ می کند و مشتریان ایده آل شما را جذب می کند.
- شخصیت، صدا و لحن قوی ایجاد کنید
اگر میخواهید عمیقتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، باید فراتر از لوگو به برند خود، زندگی ببخشید. وقتی به برندهای خوبی مانند اپل، نایک و هارلی دیویدسون فکر میکنید، آنها با داشتن صدایی معتبر و لحن واضح، برندی را ایجاد میکنند که مشتریان آن را دوست دارند. یک نظرسنجی نشان داد که 80 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید از یک برند باید به برند اعتماد کنند. برای ایجاد اعتماد، باید یک برند معتبر ایجاد کنید که با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند. هماهنگی بین شخصیت، پیام ها و تصاویر برند خود با مشتریانی که می خواهید جذب کنید بسیار مهم است. هنگامی که شخصیت خود را توسعه می دهید، به صدا و لحن به عنوان ابزارهای جداگانه فکر کنید. صدای برند زبان، سبک و شخصیت مورد استفاده در محتوای نوشتاری است. هنگامی که شروع به ایجاد صدای برند خود می کنید، از خود بپرسید:
- اگر برند من یک شخص بود، چه کسی بود؟
- آیا شخص یا شخصیتی وجود دارد که رفتاری مشابه برند من داشته باشد؟
- اگر بخواهم یک سخنگوی استخدام کنم، چه کسی بهتر می تواند در باره برند من صحبت کند؟
هنگامی که به وضوح درک کردید که برند شما کیست، تجسم نحوه صحبت و رفتار نام تجاری شما آسان تر خواهد بود. پس از پاسخ دادن به این سوالات، می توانید با تقلید از زبان و سبک آن شخصیت های موجود، لحن را ایجاد کنید. لحن برند شما بسته به آنچه میخواهید انجام دهید تغییر میکند، اما باید سازگاری لحن مشترک را حفظ کند. از خودتان بپرسید:
- اگر برند من یک شخص بود، نقش آن چه بود؟
- آیا برند من یک شخصیت معتبر، مربی، دوست یا شخص دیگری خواهد بود؟
- برند من در یک روز معمولی چگونه عمل می کند؟
- صدای برند من در بحران ها چگونه خواهد بود ؟
حتی اگر لحن شما از قسمتی به قسمت دیگر تغییر کند، شخصیت دادن به برندتان به شما کمک می کند لحن خود را در زمینه های مختلف بشنوید.
- ارتباط عاطفی ایجاد کنید
انسان ها ذاتاً می خواهند با دیگران ارتباط برقرار کنند، بنابراین هرگز نباید قدرت احساسات را دست کم بگیرید. ایجاد یک ارتباط عاطفی، اثربخشی برند شما را بهبود میبخشد و به شما کمک میکند تا با همدلی نسبت به احساسات مردم، وفاداری قوی مشتری را ایجاد کنید. از خودت بپرس:
- تجربیات مشتریان شما از برند، محصولات یا خدمات شما چیست؟
- آیا موضوعی وجود دارد که مخاطبان شما بخواهند نظر شما را در مورد آن بشنوند؟
- آیا نکات منحصر به فردی دارید که در گذشته برای ارتباط عاطفی با مخاطبان خود از آن استفاده کرده اید؟
درک نیازهای مشتریان و آنچه آنها را تشویق میکند تا اقدامی انجام دهند، واکنش عاطفی را تقویت میکند. اگر شما بتوانید مخاطبان خود را بخندانید یا اشک آن ها را در آورید در ان صورت برند شما واکنش احساسی قوی را برانگیخته است . استفاده از احساسات مخاطبان شانس شما را برای برجسته شدن در بازار افزایش می دهد.
- ارتباطات منسجم را ارائه دهید
هنگامی که برند شما شخصیت، صدا و لحن قوی ایجاد کرد، باید آن را به طور مداوم از طریق هر تعامل با مشتری در کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال پیاده سازی کنید. شما هرگز نمی خواهید مانند دو برند مختلف آنلاین یا غیرفعال به نظر برسید. ارتباطات برند شما باید ثابت بماند، چه شخصاً و یا چه زمانی که از طریق کانالهای بازاریابی دیجیتال با مشتریان ارتباط برقرارمی کنید. از خودتان بپرسید:
- آیا پیام من با هویت نام تجاری من مطابقت دارد؟
- پیام های برند من چگونه با مخاطبان من در کانال های بازاریابی طنین انداز می شود؟
- آیا مشتریان من احساس می کنند با برند من مرتبط هستند؟
ثبات برند تضمین میکند که پیامهایی را ارائه میکنید که با ارزشهای اصلی، شخصیت، صدا و لحن برند شما همسو باشد. با گذشت زمان، مشتریان عناصر خاص برند شما را در ذهن خود حک می کنند. علاوه بر این، برند شما به راحتی در هر کانال بازاریابی قابل تشخیص خواهد بود. نکته ای که باید به خاطر سپرد ساختن یک برند قوی کمتر به محصولات و خدمات مربوط می شود و بیشتر به نحوه ارائه خود به مشتریان بالقوه تان مربوط می شود. قدرت برند به شما این امکان را می دهد که برند خود را بالاتر از رقبای خود قرار دهید و بر آنچه که به روشی منحصر به فرد ارائه می دهید تمرکز کنید. برندهای قدرتمند یک محصول یا خدمات را می گیرند و آن را به یک تجربه به یاد ماندنی مشتری تبدیل می کنند. قدرت برند ناشی از استفاده از اهرم ارزش ویژه برند شما می باشد که باعث ایجاد آگاهی از برند و وفاداری مشتری می شود. این مقاله در سایت من مپ (ManMap - Market Analysis Map) به آدرس Manmap.ir که سایتی برای ارایه آمار و اطلاعات بازار جهانی می باشد نیز قرار گرفته است جهت مشاهده آن مقاله اینجا را کلیک کنید سیدمحمدسعید حسینی دکترای مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی مشاور برند سازی و توسعه کسب و کار

تفاوت بین برندسازی و بازاریابی چیست؟
بیشتر بدانید
پنج ستون برند چیست ؟
بیشتر بدانید