بازاریابی راست مغز و بازاریابی چپ مغز

بازاریابان اغلب به دو دسته تقسیم می‌شوند - راست مغز یا چپ مغز. اعتقاد بر این است که بازاریابان چپ مغز تمرکز بر  تحلیل دارد در حالی که بازاریاب راست مغز خلاقیت را به کار می‌گیرد.

   اگرچه نظریه چپ مغز و راست مغز توسط تحقیقات پشتیبانی نمی‌شود، اما برای توضیح این که چرا برخی افراد در هر یک از این زمینه‌ها نقاط قوت بیشتری دارند استفاده می شود . همیشه بین این دو، در مورد اینکه چه چیزی یک بازاریاب بهتر را می‌سازد، کشمکش وجود داشته است، اما مهارت نهفته در موفقیت بازاریابان ایجاد تعادل بین هر دو روش است. بنابراین، بیایید نگاهی عمیق‌تر به هر کدام از این رویکردها بیندازیم.

جهت دانلود مقاله کامل در خصوص این دو استراژی بازاریابی می توانید اینجا را کلیک کنید

نویسنده: سیدمحمدسعید حسینی

تاریخ: 1404/08/26

بازاریابی راست مغز و بازاریابی چپ مغز
بیشتر بدانید
۱۰۰ سوالی که باید در مورد ایده استارتاپ خود از خود بپرسید
بیشتر بدانید
چرا تحقیقات بازار مهم است؟ 10 دلیل که تجارت جهانی شما باید از داده های بازار استفاده کند
بیشتر بدانید