چرا تحقیقات بازار مهم است؟ 10 دلیل که تجارت جهانی شما باید از داده های بازار استفاده کند

برای بازاریابی محصولات خود، به تحقیقات بازار نیاز دارید. اما چرا تحقیقات بازار مهم است؟ در ادامه به ده دلیل که چرا باید در بحث تجارت جهانی به موضوع تحقیقات بازار بپردازید اشاره می کنیم

 تحقیقات بازار به این دلیل مهم است که  به شما امکان می دهد به اطلاعاتی که برای تصمیم گیری های تجاری بهتر نیاز دارید دسترسی داشته باشید. و نیازهای بازار مشتریان خود را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید. همچنین با تحقیقات بازار کسب و کار شما در موقعیت بهتری برای جلب رضایت مشتری خواهد بود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که 55٪ از مصرف کنندگان مایلند برای داشتن یک تجربه خوب و تضمین شده هزینه بیشتری بپردازند.

اگر  محصول جدیدی راه اندازی می کنید یا سعی می کنید خدمات موجود خود را بهبود ببخشید یا برای اطمینان از اینکه از رقیب خود جلوتر هستید گام برمیدارید و یا تمایل دارید به بازار جدیدی ورود پیدا کنید باید از تحقیقات بازار استفاده کنید زیرا داده ها به شما کمک می کند تا این اهداف را به درستی انجام دهید.

1. چرا تحقیقات بازار برای درک مشتریان مهم است؟

وقتی تصمیم دارید کمپین مبتنی بر محصول را به کمپین مبتنی بر مشتری تغییر دهید درک تجربه مشتری برای ما مهم است بنابراین تحقیقات بازاریابی جزء ضروری این موضوع می باشد.

برخی از سوالاتی که توسط تحقیقات بازار در مورد مشتریان شما پاسخ داده می شود عبارتند از:

چه کسی محصولات شما را خواهد خرید؟

آنها از کسب و کار شما چه انتظاری دارند؟

آنها چند بار محصولات شما را خواهند خرید؟

آنها چه نیازی دارند؟

پاسخ به این سوالات به شما درک بهتری از مخاطبانتان می دهد. می توانید از این فرصت برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. مشخصات کامل مشتریان ایده آل خود را ترسیم کنید و از این اطلاعات برای فهمیدن اینکه چه چیزی باعث خرید هر مشتری می شود استفاده کنید. همچنین می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد مشتریان مانند درآمد، سن و جنسیت آنها دریافت کنید.

2. رقیب را درک کنید

علاوه بر درک مشتریان، باید رقبای خود را نیز درک کنید. در سناریوی رقابتی کنونی، دانستن نقاط ضعف رقیب می تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری را جذب کنید. استراتژی هایی را که برای رقیب شما کارآمد هستند را شناسایی کنید. سپس، آنها را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید. شناخت بازیگران کلیدی بازار به شما ایده می دهد که چگونه باید به بازار نزدیک شوید. اطمینان حاصل کنید که پیش از رقبای خود تحقیق می کنید تا با مشتریان مرتبط بمانید. تحقیقات بازاریابی به شما امکان می دهد خلاقانه فکر کنید. همچنین به مدل سازی استراتژی های جدید شما و ایجاد مسیری برای موفقیت کمک می کند. از این رو، دانستن هر چه بیشتر در مورد رقبا یک استراتژی حیاتی است.

3. محصولات آزمایش شده را راه اندازی کنید

وقتی در حال راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید هستید، باید از میزان موفقیت آن مطمئن باشید. تحقیقات بازاریابی به کسب و کارها کمک می کند تا بدانند کدام استراتژی راه اندازی بهتر عمل می کند. علاوه بر این، هر تصمیمی در مورد کسب و کار شما باید قبل از اجرای مورد آزمایش قرار گیرد. این امر باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد. در حالت ایده‌آل، تحقیقات بازاریابی بهترین رویکرد را برای استفاده در بازاریابی یک محصول یا خدمات جدید روشن می‌کند. شما هرگز نمی توانید 100% مطمئن باشید که مشتریان فوراً با محصول یا خدمات ارتباط برقرار می کنند.

4. درارتباط با بازار بمانید

جدا از افزایش جریان های درآمد و به دست آوردن مشتریان جدید، شما همچنین باید یک کسب و کار با ثبات در آینده ایجاد کنید. تنها راه بقا در یک بازار رقابتی، انعطاف پذیری است. اشتباه گرفتن پیش‌بینی‌های بازار به راحتی می‌تواند ارتباط  کسب‌وکار شما را با بازار قطع کند. بنابراین، زمانی که مشتریان برند شما را فراموش کنند باید مجدد و حساب شده دوباره وارد بازی شوید. ، پیش‌بینی تغییر بر اساس داده‌های تحقیقاتی دقیق تضمین می‌کند که منتظر نمانید تا دیر شود.

5. کسب و کار خود را رشد دهید

هر صاحب کسب و کاری صرف نظر از صنعت خود معمولا تمایل دارد تجارت خود را توسعه دهد. این زمانی محقق می شود  که شما خواسته های مشتریان خود را درک کنید. هنگامی که بدانید مشتریان به چه چیزی نیاز دارند، می توانید از این فرصت برای برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی عالی استفاده کنید. تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا قبل از اینکه دیر شود، مشکلات را شناسایی کنید، بنابراین رشد کسب و کار را افزایش می دهد و علاوه بر این، هنگامی که از تله های بازار  دوری می کنید، می توانید در پول خود صرفه جویی کنید و زمانی را که برای بازیابی از آن نیاز دارید، ذخیره کنید.

6. خطر و ضرر را به میزان قابل توجهی کاهش دهید

هر صاحب کسب و کاری باید رویکردهای احتمالی را بپذیرد زیرا پذیرش ریسک به رشد کسب و کار شما کمک می کند. تحقیقات بازاریابی به شما  کمک میکند نه تنها ریسک  بلکه هزینه ها را نیز کاهش دهید

اطمینان حاصل کنید که تحقیقات بازاری که انجام می دهید با استفاده از منابع متعدد انجام می شود، و یک دیدگاه کامل به دست می آورید. نگاه کردن به سوالات از زوایای مختلف تضمین می کند که تا حد امکان از  تفاسیر اشتباه جلوگیری می شود تکیه بر اطلاعات نادرست به جای کاهش ریسک  آن را افزایش می دهد و با خطر ضرر نیز همراه است.

7. بخش بندی دقیق-هدفگذاری-موقعیت یابی (STP)

این یک رویکرد استراتژیک رایج است که به شما امکان می دهد استراتژی های بازاریابی را توسعه دهید. این مدل به شما کمک می کند تا گزاره ها را اولویت بندی کنید و این تنها با تحقیقات عمیق بازار امکان پذیر است.شما می توانید از طریق بازاریابی سفارشی مخاطبان مختلف را درگیر کنید. آمیخته بازاریابی بهینه تضمین می کند که با ارزش ترین بخش ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید تجربه مشتری پادشاه است. از این رو، این باید یک فرآیند مشتری محور باشد تا محصول محور.

8. تصمیم گیری بهتر را تقویت کنید

تحقیقات بازار شما را با داده های دقیق مجهز می کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرید.

این به نتیجه گیری سریع با توجه به نتایج تولید شده کمک می کند. و به شما این امکان را می دهد که به موقع  خلاء های موجود در رضایت مشتری را شناسایی کنید و از آن به نفع کسب و کار خود استفاده کنید. تحقیقات بازار دقیق باعث تصمیم گیری بهتر می شود. همچنین چشمان شما را به روی روندهای فراتر از شرکت شما باز می کند.

9. بهتر بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید

اگرچه ممکن است خوش شانس باشید و هنگام شلیک در تاریکی هم بههدف بزنید ولی بعید است که هر بار همینقدرخوش شانس باشید.انجام تحقیقات بازار ضروری است زیرا به شما امکان می دهد آینده را ببینید. تحقیقات بازار بخشی جدایی ناپذیر از تمام تصمیمات تجاری است، زیرا به شما کمک می کند بهتر بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید. شما به راحتی می توانید تهدیدات، ضعف ها، فرصت ها و نقاط قوت کسب و کار را تجزیه و تحلیل کنید. سپس می توانید بدون نگرانی در مورد خطرات، کسب و کار  خود را به جلو ببرید.

10. درک الگوهای رفتاری مشتری

برای درک الگوهای رفتار مشتری به تحقیقات پیشرفته نیاز دارید. این معمولاً با بررسی سابقه خرید مشتریان به دست می آید. از این رو شما  باید از ابزارهای نرم افزاری پیشرفته مانند Google Analytics استفاده کنید. سپس از داده ها برای ارائه محصولات اصلاح شده و سفارشی شده به هر مشتری استفاده می شود.

چرا تحقیقات بازار مهم است؟ آینده کسب و کار شما چیست؟

تحقیقات بازار به شما امکان می دهد نیازهای مشتریان را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید. از این رو، هنگامی که آنها را شناسایی کردید، پیشنهاد خود را برای برآوردن نیازهای مصرف کننده اصلاح کنید. بنابراین تحقیقات بازار  به شما کمک می کند تا درک بهتری از کسب و کار خود داشته باشید.

 

دکترسیدمحمدسعید حسینی

دکترای مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی و برند سازی

نویسنده: سیدمحمدسعید حسینی

تاریخ: 1403/12/12

۱۰۰ سوالی که باید در مورد ایده استارتاپ خود از خود بپرسید
بیشتر بدانید
چرا تحقیقات بازار مهم است؟ 10 دلیل که تجارت جهانی شما باید از داده های بازار استفاده کند
بیشتر بدانید
تفاوت بین دانش، مهارت و تجربه
بیشتر بدانید